Huh huh, nyt tuli aika pitkä pelisessio! Valitan ettei pomoista ole kuvia, rakas kuvaajani oli tämän viikonlopun muualla ja en ole tarpeeksi hyvä että saisin kuvia kesken taistelun yksin otettua!
Sessio alkoi Grave of Saintsista, jossa vastaan tuli vain muutamia rottia. Ei paljoa pelota, tapoin paljon isomman rotan Doors of Pharrosissa! Jo muutaman minuutin kuluttua onnistuin löytämään toisen nuotion ja sumuoven. Menin rohkeasti ovesta ja edessäni oli todella säälittävä taistelu...
Royal Rat Vanguard |
Rottahuone |
Pian otinkin käyttöön kissasormuksen (Joka vähentää putoamisvahinkoa) koska joudin tiputtautumaan vähitellen alemmas ja alemmas. Lopulta olin pohjalla, jossa kimppuuni kävi yksitellen Holloweja. Hoidin heidät päiviltä ja jälleen piti laskeutua alemmas. Kun tätä oli taas hetken jatkunut, pääsin uudelle alueelle, pimeään The Gutteriin.
The Gutter |
Onneksi The Gutter oli itseasiassa varsin helppo alue. Viholliset koostuivat heikoista Holloweista ja isoista, karvattomista mutanttikoirista, jotka oli helppo tappaa ennen kuin pääsivät iskemään. Kuolin muutamia kertoja kun tipahdin, mutta onnistuin kuitenkin löytämään tieni ulos varsin nopeasti kahden nuotion kautta sumuovelle, joka ei johtanut pomolle vaan Black Gulchiin
Eka nuotio |
Toka nuotio |
Sumuovi pois The Gutterista |
Black Gulch |
Käytävä kapeni hieman ja seinässä olevasta reiästä syöksyi valtava mato, erilainen kuin aiemmat. Onneksi se ei päässyt poistumaan reiästä pidemmälle, joten rauhallisesti ammuin vain sitä nuolilla kunnes se kuoli. Seuraavasta kolosta tuli toinen, hoitelin samalla tavalla.
En mene lähelle ennen kuin mato on kuollut |
Valmiina toimintaan |
Välivideo näytti minulle seuraavan pomoni, valtavan massan, joka koostui useista ruumiista ja heilutti kädessään isoa teurastusveistä! Tulee mieleen mm. Castlevania pelien Legion pomot.
The Rotten |
The Rottenin iskut koostuivat lähinnä teurastusveitsen iskuista, joko yksittäisistä tai maksimissaan kolmen iskun sarjoista. Rotten myös koettaa toisella kädellään tarttua pelaajaan ja saadessaan kiinni rutistaa molemmilla käsillä, tehden varsin julmaa vahinkoa, mutta en sentään kuollut siihen. Kun Rottenin kesto vähenee tarpeeksi, hän myös rupeaa tekemään mustaa energiahyökkäystä sekä veitsestään että koko kehostaan. Mutta suurin haaste taistelussa oli liekehtivät alueet taistelukentällä! Rotteniin ne eivät vaikuttaneet, mutta minuun ne sattui ikävästi jos erehdyin liian lähelle. Parit ensimmäiset yritykset koetin kiertää Rottenia liian läheltä, jolloin iskut osuivat ja söivät staminaani kunnes en enää pystynyt torjumaan ja sitten henki menikin nopeasti. Liikkuminen ylipäätään taistelukentällä oli edellä mainittujen tulien takia välillä hankalaa, ahdistavaa olla veitsen ja tulen välissä... Kuitenkin, taistelu ei ollut kovinkaan hankala, kun opin että kannattaa väistää iskuja Rottenista suoraan poispäin ja iskeä aina kerran tai kaksi Rottenin omien iskujen jälkeen. Ehkä 5-7 yritystä ja voitto oli minun ja samalla myös viimeinen suuri sielu!
Taistelun jälkeen jatkoin eteenpäin, kohti Primal Bonfireä. Huomasin jo kaukaa että nuotion takana oli suihkulähde DLC alueelle. Eli nyt tiedän mistä pääsee kaikkiin kolmeen! Menin sytyttämään nuotioon ja meinasin saada sydänkohtauksen kun räjähdys hetti hahmoni pois (ei tehnyt vahinkoa) ja nuotion tilalle nousi valtava...jokin! En yhtään tiedä mikä, se oli vaan jokin. Juttelin tämän kauhistuksen kanssa ja hän kehui että olen päässyt pitkälle ja edessäni on kaksi vaihtoehtoa. Ei kertonut sen enempää, käski mennä kuningas Vendrickin luo. Tämän jälkeen jokin katosi ja nuotio tuli takaisin. Palasin nuotion kautta Majulaan.
Primal Bonfire ja suihkulähde |
MIKÄ SIE OOT! |
Drangleic Castle |
Sisällä linnassa minua odotti portaikko, joiden yläpäässä oli kummitus joka kertoi minulle kuninkaasta, jättiläisistä ja kuningattaresta. Kummituksen takana oli tyhjä valtaistuinsali.
Portaiden alapäästä löysin minne jatkaa, tapoin käytävältä uusia vihollisia, jotka ovat selvästi ritareita. Muutaman ritarin ja hollown jälkeen löysin tikkaat alas ja sieltä päädyin nuotiolle sekä löysin vielä yhden oven joka pyysi kuninkaan merkkiä
Taas se kuninkaan merkki... |
Onnistuin sueraavalla yrityksellä avaamaan toisen oven, jonka takaa paljastui reitti eteenpäin. En jäänyt avaamaan muita ovia, koska aiemmin avaamani ovi pysyi auki ja en kauheasti halunnut tapella Ruin Sentinelin kanssa.
Taistelin tieni eteenpäin, tappaen muutaman jousimiehen ja kolme ritaria. Ritareiden huoneessa oli maalaus naisesta, jonka lähellä oleminen aiheutti kirousta. Päätin pysyä siitä kaukana.
Kimppuuni hyökkäsi pian taas pelin ohjaama invader, joskin tämä oli varmaan helpoin kaikista. Nameless Usurper niminen tapaus heilutti pientä tikaria ja ei mahtanut mitään hilparilleni. Pian löysin tikkaat alas, jotka johtivat Hunter's Blackbowlle (Jonka myöhemmin kävin nostamassa tasolle +6 ja se korvasikin Longbowni) ja piilotetulle nuotiolle, joka oli seinän takana (Kiitokset taas niille pelaajille jotka jättävät viestejä, jotka kertovat huijariseinistä!). Tältä uudelta nuotiolta jatkoin matkaani huoneeseen, josta näki toiseen huoneeseen, jossa majaili joku nainen. Naiselle pystyi puhumaan huoneiden välisen aukon yli ja hän paljastui kuningatar Nashandraksi. Hänkin vain kehotti jatkamaan kuninkaan luo. Pian kuningattaren jälkeen minua odotti sumuovi, jonka takaa paljastui pomotaistelu kahta Dragonrideria vastaan
Dragonriders |
Taistelun jälkeen löysin uuden nuotion ja tarkoitukseni oli tässä kohtaa lopettaa pelaaminen, mutta jostain syystä halusin ensin tarkistaa että montakohan Estus Flask Shardia minulta on jäänyt välistä. Löysin pian listan, jota tutkimalla selvisi että kolme on jäänyt välistä. Päätin lähteä hakemaan ne, yksi oli Shaded Woodsissa ja kaksi Tseldorassa. Siinä samalla Shaded Woodsista löysin varsin pelottavan kauppiaan (joka muutti Tseldoraan) ja kävin myös Lost Bastillesta pelastamassa yhden kauppiaan kun jotain kautta päädyin tarkistamaan pelin eri kauppiaiden tietoja...
Dragonriders huone |
Friikki kauppias, ihme lintunainen |
Lost Bastillen kauppias, jonka muutin kivestä lihaksi |
Jatkoin matkaani ja tapettuani kasan vihollisia löysin huoneen, jonka arkusta löytyi Estus Flask Shard! Enää yksi pitäisi olla koko pelissä jäljellä ja se on paikassa jonne en vielä ilmeisesti pääse. Löytyi myös vipu, joka avasi oven jonka kautta olin taas aiemmalla nuotiolla.
Jatkoin nuotiolta toiselle reitille, jossa minua odotti hissi. Hissi vei minut ylös huoneeseen jossa oli joku raukkaparka seinälle sidottuna. Huoneesta löytyi myös muutama arkku, joista yhdessä oli avain. Avain avasi oven huoneessa, josta juuri tulin hissillä.
En tiedä miksi olet siinä, mutta vahvasti siulla ei mene |
Avattuani oven peli ilmoitti minun olevan King's Passagessa. Alue oli silkka käytävä jonka päässä oli sumuovi. Tässä kohtaa nälkä oli niin kova että oli pakko lopettaa pelaaminen, jätetään potentiaalinen pomo seuraavaan kertaan! Ne oli varsin tehokkaat päälle kolme tuntia.
King's Passage |
Kuolemat yhteensä: 392
Sunnuntai, 13.12.2015
Suuntasin kohti King's Passagea, henkisesti valmiina mahdolliseen pomoon. Keskityin niin innokkaasti sumuoven edessä seisovaan ritariin että en huomannut ympärilläni herääviä patsaita, joilla oli hevosenpäät. Olikin jo liian myöhäistä kun tajusin olevani vihollisten ympäröimä. Noh, tämähän alkaa hyvin...
Seuraavalla yrityksellä etenin varovaisemmin ja huomasin että patsaat heräävät vasta kun olen niiden lähellä ja vain osa niistä heräsi, tarkalleen ottaen neljä. Patsaat löivät kovaa, mutta kuolivat parista iskusta joten yleensä kerkesin hoidella heidät yksi kerrallaan. Ritari oven edessä kaatui helposti ja oli aika mennä sumun toiselle puolelle ja haastaa pomo, Looking Glass Knight.
Looking Glass Knight |
Pian kuitenkin kokeilin tasata tilejä, laitoin uskollisen Poison Twinbladen (joka on muuten nykyään tasolla +10) pikavalintaan ja heti kun pomo aloitti kummituksen kutsun, vaihdoin Twinbladen käteeni ja mätkin kuin mielenvikainen. Ja pomo myrkytetty, ihanaa! Myrkytys takasi että pomo ottaa edes jonkin verran vahinkoa sillä välin kun koetin saada kummituksen nurin. Lopulta, päälle 10 yritystä myöhemmin onnistuin tappamaan kummituksen nopeasti kun pomo hengaili muualla ja pystyin taas keskittymään pomoon. Kun pomolla oli ehkä 20% kestoa jäljellä, kun rupesi kutsumaan toista kummitusta. Jälleen myrkytin hänet nopeasti uusiksi ja kun myrkky sai pelkein pomon nurin, onnistuin kummituksesta välittämättä syöksymään pomoa kohti ja iskemään ratkaisevan iskun! Pomo nurin ja kummitus kuoli hänen mukanaan!
Looking Glass Knightin taistelutanner |
Shrine of Amana |
Liskomies |
Amanassa majaileva ritari |
Jatkoin varovaisesti polkua pitkin ja tarkkaavaisesti tutkailin missä on polku ja missä pohjaton kadotus. Päädyin pienelle mökille, jonka lattialla istui nainen. Hän sanoi nimekseen
Milfanito ja lupasi palkita jos pelastan hänen siskonsa. Pidetään mielessä!
Milfanito |
Lissä Shrine of Amanaa |
Kohtasin uuden vihollisen, valkoisiin pukeutuneen loitsijan, joka heitteli niskaani hakeutuvia taikapalloja. Ne liikkuivat hitaasti ja tekivät melko heikkoa vahinkoa. Kaiken lisäksi nuoli naamaan keskeytti loitsimisen ja nopea kolmen nuolen sarja tappoi loitsijan ilman että sai mahdollisuutta taikoa lisää. Löysin myös viereisistä raunioista nuotion.
Amanan loitsija |
Turvapaikka liskojen ja muiden keskellä |
Seuraavalla yrityksellä olin tarkkaavaisempi ja huomasin virtahepomiehen jo kaukaa. Otin hänet pois päiviltä jouseni avulla ja päätin mennä tutkimaan mitä hän oikein vartioi. Hänen takaa löytyikin kapea polku, jonka varrella tapoin pari liskoja ja loitsijaa, kunnes olin umpikujassa. Onneksi umpikujasta löytyi viimeinen Estus Flask Shard! Päätin että tähän on hyvä lopettaa, joten palasin Homeward Bonen ja nuotion avulla Majulaan ja annoin Shardin Emerald Heraldille.
Kuolemat yhteensä: 411
Maanantai, 14.12.2015
Matka jatkui Shrine of Amanan läpi. Etenin varovasti, jatkuvasti tarkkaillen loitsijoiden varalta. Opin kantapään kautta ettei kannata edetä liian rohkeasti, koska kuolin kertaalleen kahden loitsijan ristituleen. Ja olen melko varma että heidän ampumat hakeutuvat energiapallot tekevät sitä enemmän vahinkoa mitä lähempänä loitsijoita olen! Onnistuin kuitenkin etenemään luolalle, joka oli täynnä niitä sienimäisiä vihollisia, joita tapasimme Earthen Peakille. Luolasta löytyi myös yksi valtava sieniotus ja nuotio.
Nuotion jälkeen luolasta pääsi vielä yhdelle avoimelle alueelle, jossa minua odotti lisää lisko-otuksia ja pari loitsijaa. Kuolin kertaalleen kun kaksi liskoa yllätti minut, tämän jälkeen etenin todella varovasti. Alue oli kuitenkin aika pieni ja pian löytyikin mökki, jossa minua odotti repalaisiin vaatteisiin pukeutunut nainen. Kun yritin puhua hänelle, hän haihtui savuna ilmaan. Kenties hän oli Milfaniton sisko? Hänen jälkeensä edessäni oli sumuovi ja uusi pomo, Demon of Song
Demon of Song |
Lalun demoniksi tämä sammakkomainen hirvitys oli melkoisen ruma tapaus. Se veti inhottavan limaisen ihonsa kasvojensa peitoksi ja oli tällöin vahinkoittumaton. Eipä se kyllä itsekkään pystynyt hyökkäämään tänä aikana... Kun se taas paljasti kasvonsa (ja kätensä), sitä seurasi muutaman hyökkäyksen sarja tai sitten se koetti tarrata käsillä hahmooni. Jos sain minut kiinni, niin sitten takoi minulla lattiaa ja tähän hyökkäykseen ensimmäinen yritys sitten kaatuikin. Toisella yrityksellä turhauduin kun hilparini iskut tulivat liian laajassa kaaressa ja osuivat kasvojen sijasta pomon ihoon ja isku ei tehnyt mitään vahinkoa. Kuolin kun yritin väistää sammakon valtavaa loikkaa. Kolmannella yrityksellä nappasin Lighting Winged Spearini kätösiini, koska sen tökkäykset osuivat aina maaliinsa. Taistelu olikin varsin helppo, hengaile kasvojen edessä kunnes demoni paljasti kasvonsa. Sitten sen verran peruutusta että pomon kädet haparoivat tyhjää. Jokaisen hyökkäyssarjan päätteeksi pomo on täysin avoin parille tökkäykselle, kunnes se taas piilotti kasvonsa. Toista kunnes pomo on kuollut. Helppoa kuin mikä!
Taistelun jälkeen jatkoin eteenpäin hissille joka johti Undead Cryptiin ja löysin pian uuden nuotion. Senkin tilalle räjähdyksen mukana tuli se iso mikälie. Jälleen onnitteli että olen päässyt näin pitkälle ja kehotti jatkamaan kuningas Vendrickin luokse. Mikälie katosi ja sain käyttää nuotiota.
Mikälie, osa 2 |
Undead Cryptin vihollet koostuivat alkuun perus holloweista ja jonkinlaisista noidista, jotka pommittivat minua taioilla. Piiloutumalla pilareiden taakse ja välillä kurkistelemalla jousen kanssa noidat oli helppo tappaa ja hollowt kaatuivat jälleen helposti. Pian löysin huoneen, jossa joku puhutteli minua. En vielä tiennyt kuka se oli, hän vain käski olla tuomatta valoa tähän paikkaan. Asia selvä. Samassa huoneessa oli hiukan ylemmällä tasanteella kolme isohkoa ritaria, joita yritin napsia yksi kerrallaan, mutta kaikki kolme kävivät joukolla kimppuun. Henki meni.
Toisella yrityksellä onnistuin paloittelemaan kaikki kolme ritaria ja nousin tasanteelle. Tasanteelta löytyi syvennyksestä heppu joka aiemmin minua puhutteli. Hän kertoi että Vendrick on syvemmällä kryptassa ja että moni on hänen perässään tullut, ei kukaan palannut. Hiukan vitsikkäästi totesi että ehkä Vendrick ei ota vieraita vastaan.
Heppu nojailee seinään |
Kilpimiesten jälkeen löysin aukon, josta tipahdin huoneeseen jossa oli lisää hautoja ja neljä eri oviaukkoa. Lähdin tutkimaan niistä yhtä ja samalla kuulin kellonlyönnin. Oviaukko johti umpikujaan, mutta siitä umpikujasta tuli hautani kun tyhjästä ilmestynteet kummitukset tappoivat minut joukolla. Mistä ne tulivat? Ei mitään hajua.
Kun pääsin takaisin samaan huoneeseen, juoksin vaan suoraan seuraavalle ovelle joka olikin reitti eteenpäin. Löysin pian vivun, joka nosti kulkureitin. Nopeasti tunnistin tämän toimivan oikotienä aiemmalle nuotiolle!
Vipu ja oikotie |
Huomatkaa siniset kummitukset |
Loppujen lopuksi pääsin sumuovelle, hollown tappaminen ilman kellon iskemistä helpotti asioita kummasti. Ja sumuoven takana alkoi pomotaistelu Velstadt, the Royal Aegisista vastaan
Velstadt, the Royal Aegis |
Velstadt, the Royal Aegis |
Velstadtin rukoileva aseton |
Pomon jälkeen eteeni avautui pieni käytävä ja käytävän päässä iso huone, jossa edestakaisin tallusti kuningas Vendrick! Sen verran tiedän EpicNameBro-nimisen herran Dark Souls II videoista että Vendrick on vapaaehtoinen pomo, johon ei voi juurikaan tehdä edes vahinkoa vielä tässä vaiheessa peliä. Joten suosiolla annoin Vendrickin (Jolla ei näytä menevän kovin vahvasti) olla ja hain huoneen perältä kuninkaan sormuksen. Tämän jälkeen Emerald Herald odotti minua huoneen ovella ja kertoi että kuninkaan sormus avaa kuninkaan portit. Hän myös kehotti minua matkaamaan kauas itään. Ei tarvitse olla kovinkaan fiksu keksiäkseen että nyt saan auki ne ovet jotka pyysivät kuninkaan merkkiä!
Kuningas Vendrick |
Päätin ensimmäisenä avata oven joka oli Drangleicin linnassa, koska se tuli ekana mieleen. Laitoin sormuksen sormeeni ja ovi avautui, paljastaen Throne of Want alueen. Alue koostui kapeasta reitistä, joka johti sumuovelle. Ja sumuoven takana seuraava haasteeni, Throne Watcher ja Throne Defender!
Throne Watcher ja Throne Defender |
Hiukan huolestutti koska taas kaksi kaveria kerralla, mutta ainakin alkuun heidän iskunsa koostuivat vain fyysisistä iskuista, jotka pystyin torjumaan helposti ja eivät juurikaan vieneet staminaa. He kyllä tykkäävät pysyä yhdessä, niin sopivaa hetkeä iskeä ei tullut liian usein. Mutta kummallakaan ei tunnu olevan paljoa kestoa, joskin miespuolinen, Defender, ei ottanyt yhtä paljon vahinkoa. Yritys päättyi hölmöilyyn, mutta olen luottavainen että tämä taistelu ei vaadi ainakaan ihan kamalasti yrityksiä!
Estusta naamaan |
No nyt on kyllä melkoinen poseeraus |
Olin väärässä. Tämä taistelu ei ollut niin helppo kuin aluksi luulin. Se vaati yrityksiä. Ei nyt ihan järkyttäviä määriä, mutta yli 20 kuitenkin!
Mikä tästä taistelusta sitten teki niin ärsyttävän? Ensinnäkin se ilmeinen eli kahden pomon läsnäolo. On huomattavasti vaikeampaa löytää sopivaa hetkeä sekä iskeä että parantaa kun pitää ottaa huomioon molempien liikkeet. Tämän takia taistelu oli vaan jatkuvaa kyttäämistä kilven takaa, odottaen sopivaa hetkeä iskeä yksi tai harvinaisina hetkinä kaksi iskua sisään. Ja molemmat muuttuivat hiukan hankalammiksi kun kestot tippuivat puoleen. Miespuolinen, Defender, laittoi miekkaansa hiukan ukkosta ja Watcher taas magiaa. Omituista kyllä, vaikka tämä vaikutti heidän tekemänsä vahingon määrään niin vahinko oli silti puhtaasti fyysistä eli kilpeni torjui kaiken. Ongelma oli vaan siinä että väitän taistelun edessä pomojen liikkeiden käyvän aggressiivisemmaksi ja jos molemmat tekivät parinkin iskun sarjan yhtäaikaa, niin joko meni henki tai ainakin todella heikkoon happeen jouduin. Ja etenkin Watcher tykkäsi tehdä nopean syöksyn heti kun koetin Estusta vetää naamaan. Myös he tuntuivat ottavan hiukan vähemmän vahinkoa tämän jälkeen.
Ehkä noin yrityksellä 10 sain lopulta Watcherin tapettua ja ajattelin että nyt loppu on helppo. Ja hitot. Olisikohan aikaam mennyt ehkä puolisen minsaa kun Defender syöksyi Watcherin ruumin luo (Joka ei siis kadonnut, kuten pomojen ruumiit yleensä) ja herätti hänet henkiin täysillä kestoilla! Eli loogisin strategia, tapa ensin heikompi ja keskity sitten vahvempaan, on tässä tapauksessa toimi! Molemmat täytyy tappaa joko yhtäaikaa tai nopeasti toistensa jälkeen! Tämän takia yrityksiä kasaantui, minun piti heikottaa molemmat parin iskun päähän kuolemasta ja sitten tappaa nopeasti. Kun lopulta onnistuin, sydämmeni hakkasi tuhatta ja sataa plus jouduin hillitsemän itseni etten päästäny hurjaa voitonhuutoa! Mia ei välttämättä olisi tälleen keskellä yötä arvostanut... Taistelun viimeiset hetket olivat jo senkin takia ahdistavia että kun Defender kaatui, Watcher käytti Defenderiä lihakilpenään! Yritin apinan raivolla syöksyä kimppuun mutta mokoma piti Defenderin välissämme. Onneksi Watcher oli kuitenkin niin lähellä kuolemaa että kun lopulta pääsin vierelle, yksi isku oli kaikki mitä tarvittiin! Ei vaikein, mutta ehkä väsyttävin ja puuduttavin taistelu.
Palkkioksi sain ison kasan sieluja, molempien pomosielut ja en muuta. Katselin ympärilleni, ei mitään. Oliko tämä kokonaan vapaaehtoinen vai? Pikainen googletus ystävällisesti kertoi että tämä sama alue toimii taistelutantereena myös viimeisen pomon kanssa, mutta minun pitää käydä ensin vähän muualla (kuten Emerald Herald kehotti) ennen kuin viimeinen pomo näyttää kasvonsa. Mut ilmeisesti oli hyvä idea hoitaa Watcher ja Defender jo nyt pois, koska muuten viimeinen pomo olisi tullut välittömästi tämän taistelun jälkeen eikä olisi ollut mahdollisuutta käydä käyttämässä sieluja! Plus pääsen sitten viimeiselle pomolle aseen kanssa jossa täydet kestot!
Joten palasin Majulaan, käytin sieluni ja lähdin seuraavalle ovelle, joka aukeaisi kuninkaan sormuksella. Eli Shaded Woodsiin! Täällä olevan oven takaa paljastui uusi alue, Aldia's Keep. Rakennuksen vasemmalla puolella oli muutama lähes näkymätön vihollinen, jotain pieniä nelijalkaisia. Tapettuani mokomat löysin nuotion pienestä puuhökkelistä. Päätin että tähän on hyvä lopettaa tällä erää.
Aldia's Keep |
Kuolemat yhteensä: 447
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti